Announcement

Collapse
No announcement yet.

Volvo V50 D5 R-design

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Volvo V50 D5 R-design

    Bij deze, nieuwe auto, nieuw topic (:

    Men vorige V50 begon na zijn 290.000km teveel te kosten...
    Nieuwe koppeling en turbo stonden op de planning...

    Deze tegen gekomen op internet, en was eigenlijk hoe dat ik mijne wou maken.
    R-design in het wit enzo..
    Deze heeft alles wat ik wou de sprong gewaagd en tot nu toe zeker en vast nog niet beklaagd..

    info:

    Het is een V50 R-design van 2009. De motor is de welbekende D5 blok van Volvo. Met zen 5-cilinder die 180pk en 400Nm leverd komt die aardig van zen plek. De auto heeft 133.000 km gereden.
    Het interieur is gelukkig niet het (in mijn ogen dan) lelijke R-design interieur, maar wel een beige/grijs lederen interieur.
    Het stuur, pook, pedalen en tellerunit zijn wel R-design.
    De V50 is ook voorzien van leuke opties zoals High-performance audio, RTI navigatie, zetelverwarming, telefoon-aansluiting via blutooth, 18" Midirs, ...
    Kortom; alles wat ik eigenlijk verlang van een wagen <3

    Plannen ? Voorlopig niet, omdat ik nog een jaartje garantie heb...
    Mijn verlaging van de vorige V50 komt er wel terug onder (staat toch hoog hoor zo'n standaard V50 ) en omdat ik veel, maar korte ritjes doe gaat ook de EGR dicht, alsook de DPF zal weg gaan..
    Alsook mijn BBS MK-Motorsport die op maat worden aangepast gaan eronder komen. Dit zal het zo wat zijn denk ik dan.

    Enkele foto's van men beauty want telkens ik ernaar toe stap, krijg ik vlinders in men buik en een dikke vette smile op men gezicht, wetende dat ze van mij is en dit is denk ik de essentie van een wagen, weg stappen en paar keer achterom kijken naar je wagen

    anyway, genoeg gepraat tijd voor foto's


















  • #2
    ben benieuwd naar de wielen hieronder
    Floccinaucinihilipilification

    Comment


    • #3
      Toemaar! Dik hoor!

      Zo te zien heb je wel eerst de grijze afgemaakt voordat je hem verkocht hebt?
      Lucas
      Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
      Originally posted by LCG
      High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

      Comment


      • #4
        Grijze is niet verkocht hoor
        staat in men garage...als ik beetje tijd heb gaat die in onderdelen weg.
        interieur, al men R-design onderdelen enzo ...

        Alsook kan ik hem dan gebruiken om malletjes te maken voor carbonnen onderdelen
        dan denk ik aan instaplijsten, dakrails, interieur onderdelen, grilletjes, ...
        Hoef ik niet met een half gedmonteerde auto rond te rijden rijden

        Comment


        • #5
          Wat een luxe, 2 stuks! En de opvolger is idd een mooie.

          Ik herken het gevoel, elke dag ook last van haha.

          Comment


          • #6
            prachtbak, de nieuwe witte, interieur ziet d'r super uit met die creme kleur.

            't frontje van de grijze is trouwens ook mooi geworden. ergens wel jammer dat na al dat werk, en net nadat ie klaar is. alsnog in onderdelen pleite gaat


            i shouldn't be daily driving this:
            "Volkswagen Golf mk1 build thread"

            Comment


            • #7
              Originally posted by DutchieSaxo View Post
              prachtbak, de nieuwe witte, interieur ziet d'r super uit met die creme kleur.

              't frontje van de grijze is trouwens ook mooi geworden. ergens wel jammer dat na al dat werk, en net nadat ie klaar is. alsnog in onderdelen pleite gaat
              I know, doet me steeds pijn als ik de garagepoort open doe...
              Maar er kwamen veel te veel grote kosten aan...en de combinatie van een witte R-design met D5 motor is 'redelijk' zeldzaam in belgie..
              vandaar de sprong gewaagd

              De kans dat er nog zo eentje op de markt zou komen was klein..of ik moest in duitsland eentje gaan halen, en 2-3k meer betalen

              Comment


              • #8
                Mooi toch dan!

                Comment


                • #9
                  Thx

                  volgende week al afspraak voor EGR en DPF delete

                  Gisteren minder leuk nieuws gehad van Nicolas ivm men velgen..
                  Kans dat de lak verbrand door het dichtlassen is enorm groot...en quasi onvermijdelijk.
                  Afhankelijk van het kostenplaatje worden de kopkanten in geborstelde look met vernis over

                  Icm de verlaging zou dat dees resultaat geven :

                  Comment


                  • #10
                    Leuke shop!

                    Comment


                    • #11
                      Super nette volvo 5 cilinder is zoiezo een flink + punt!

                      Comment


                      • #12
                        Zaterdag naar volvotune geweest voor de EGR en DPF delete
                        Ook is de ecu geoptimaliseerd..ni tot het uiterst, maar wel max koppel binne de toleranties op de toerentallen dat ik meeste rij.

                        resultaat is van 180pk naar 202pk, en koppel is van 400Nm naar 483Nm gestegen

                        Is toch aangenamer om mee te rijden nu en verbruikt ook minder op de autosnelweg aan 120/h



                        Comment


                        • #13
                          Lekker hoor!

                          Comment


                          • #14
                            Dit weekend eens familiebezoekje gedaan in duitsland
                            ideale moment om eens de D5 te testen.

                            hoho zeg, wa is me da :inlove: van 120 naar 240 blijft die trekke zonder enig pufje tegenzin...
                            ben maar tot 240 gegaan want madam begon nerveus te worden
                            was goed voor te knallen tegen 4000toeren, dus had zeker nog wat reserve...
                            verbruik was wel minder leuk, maar da hoort erbij he

                            en zonder DPF stoot hem precies wa meer uit =p

                            Comment


                            • #15
                              twas zondag een Zweedse M&G, en heb ne mooie foto gevonden van den D5 si

                              Da die garantie maar snel gedaan is dat ik hem lager kan zetten want ben het nimeer gewoon om ne V50 zo hoog te zien


                              Comment

                              Working...
                              X