Announcement

Collapse
No announcement yet.

'91 Honda civic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #46
    Een kennis heeft nog een civic EG schroefset liggen met extra korte veren, en die zou (na heel wat opzoekwerk) moeten passen mits ik ook de voorste vorken van een EG overzet. Die had ik snel gevonden, en dus gingen we al snel de schroefset monteren.
    Alles verliep prima, tot ik met de sedan ging rijden.
    De wagen bonkte en rammelde zo hard dat ik niet harder kon dan 30km/u...
    Ben tegen een slakkengangetje toch naar huis moeten rijden, waar ik dan de wagen wat verhoogd had, zonder resultaat. Deze morgen dan de originele veerpoten terug gestoken en het geklop is weer weg. Ik snap er niets van, want de set paste gewoon en de EG vorken leken nergens aan te lopen. Maar goed.

    Heb een setje coilovers gevonden, met civic ED veerpoten. Heb me deze vanavond wat kunnen bezighouden met het in elkaar zetten van de coilover kit. Zijn best wel heel korte veren, dus heb er achteraan voor de zekerheid nog een setje hulpveren tussen gezet. Indien nodig kan ik ze nog altijd wisselen.




    Volgende week eens monteren en hopen dat het geklop wegblijft

    Grtz

    Comment


    • #47
      Waarom niet ff en maat mee laten rijden om het te lokaliseren?

      Comment


      • #48
        Geloof me, hebben we geprobeerd
        Maar goed, voorlopig is dat weer gefixt.
        Hopelijk meer geluk de volgende poging

        Comment


        • #49
          EG setje past normaal gewoon indien je de draagarmen ook over zet. Had het niets met uitlijning te maken en was het setje+alle rubbers goed en goed gemonteerd?

          Zou ik eerder voor gaan dan coilovers op originele poten. Andere mooie optie is de coilovers op Koni Geel monteren, dat gaat ongelovelijk laag.

          (EE9 en EE8 hebben overigens sowieso oog op de achterpoten)
          Don&Vlad || SOHK
          ---------------------------------------------------------
          '90 Honda Civic Shuttle EE2

          Comment


          • #50
            Het setje paste ook gewoon met EG voorvorken, draagarmen vervangen was niet nodig, ging vlot.
            Ik zal zien wat het geeft met die coilovers. Anders zet ik die op de hatch en steek ik mijn KW op de sedan.

            Zou me verbazen dat het aan de uitlijning lag, want mijn hatch heeft bijvoorbeeld al meer camber dan de sedan toen

            Comment


            • #51
              Ah Noedel :p Goed bezig!! Jij zit echt niet stil, he
              Super vet wat je allemaal doet, Keep it up!!!!

              Comment


              • #52
                Zozo, hier ook maar eens updaten Er is intussen veel gebeurd.

                De sedan bleek dus enorm hard te bonken/kloppen als ik de verlaging erop stak. Heb 3 verschillende sets geprobeerd maar altijd hetzelfde. Op originele veren gezet en dan is er weer niets aan de hand. Nuja, had hem dan maar origineel gezet om voorlopig toch te kunnen rijden.

                Daarna mij nog wat bezig gehouden.
                Een rode kofferplaat gekocht in de USA.
                De pinkers omgebouwd naar US pinkers.



                Ook een nieuwe radiator gestoken, aangezien de koelvloeistof erg lekte.



                Een paar dagen later kon er blijkbaar iemand zijn handjes niet thuishouden en heeft de rechter koplamp ingeslagen. De steen lag er nog naast. Maar is intussen al vervangen.




                Daarna de sedan nog eens verlaagd, en ja hoor, opnieuw gebonk bij het rijden.
                Ik kon niets abnormaal zien, dus uiteindelijk heel traag naar de garage gereden voor nazicht.
                Om een lang verhaal kort te maken: ze dachten dat de versnellingsbak kapot was en hebben die vervangen: probleem niet opgelost.
                Ze hebben de cardans vervangen: probleem niet opgelost.
                Remmerij uit elkaar gehaald etc: probleem niet opgelost.
                De garagist stak het op de schroefkit die ook negatief camber veroorzaakt...
                Intussen waren we 5 weken verder en hebben ze gewoon de originele veren terug gestoken en me "weg gejaagd" omdat er belangrijkere klanten waren.

                Thuisgekomen en dan zelf wat gaan zoeken. Uiteindelijk besloten om de gehele voorste ophanging en remmerij van de witte over te zetten op de sedan. Dan zijn draagarmen, wiellagers, spoorstangen, fuseekogels etc al uitgesloten aangezien de witte normaal rijdt met de verlaging.
                Wat foto's van tussendoor.



                Om dan uiteindelijk dit stuk eens na te kijken.



                Meteen vrij duidelijk dat er langs de binnenkant een stuk rubber kapot is.
                En het strafste vind ik dan nog dat ze er in de garage andere cardans hebben opgestoken, en dit niet eens gezien hebben...



                Na beide kanten grondig uit elkaar te halen, na te kijken en te monteren ben ik een testrit gaan doen.
                En ja hoor, nog steeds identiek hetzelfde fenomeen. Een mens zou er gek van worden, want er is gewoon niet mee te rijden.
                Uiteindelijk beginnen zoeken op youtube naar filmpjes van vreemde geluiden aan een wagen, en de oplossing ervan.
                Bleek het nogal sterk overeen te komen met het geluid van een defecte kogel in de cardan ("CV joint" op youtube).
                Dus... Ook al had de garage een andere set cardans gemonteerd, ik heb alles opnieuw uit elkaar gegooid en er nog een andere set cardans opgestoken.
                Anderhalf uur later opnieuw gaan testrijden en jawel, AUTO RIJDT ALS EEN ZONNETJE 8-)

                Heb me daarna direct laten gaan:
                De dakdragers en window visors erop gestoken, en een testfit gedaan met de Japan Racing velgen.
                Staat nog dik



                De gecleande facelift bumper erop gezet (gespoten in matzwart van BMW).
                De lip die er nog moet onder komen is ook net gespoten.







                Dan de remmen eens ontlucht (groot verschil en poepsimpel)



                En hoe het interieur er voorlopig uit ziet





                De armsteun (vrij zeldzaam in deze perfecte staat blijkbaar).



                Grtz

                Comment


                • #53
                  Wat een gekut allemaal kaar het is gelukkig over en heb je de veroorzaker gevonden nu lekker genieten!

                  Hij staat er strak bij zo!

                  Comment


                  • #54
                    Bedankt!
                    Ja, zeg dat wel. Genieten is inderdaad het perfecte woord nu.

                    Grtz

                    Comment


                    • #55
                      Staat er inderdaad prachtig bij zo al ben ik niet zon fan van de dakdragers enz.
                      ínterieur ziet dr super uit met het armsteuntje.

                      Genieten met volle teugen dus.

                      nog progressie met de hatch? of is alle aandacht voor nu naar de sedan gegaan


                      i shouldn't be daily driving this:
                      "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                      Comment


                      • #56
                        Thx
                        Ja de witte staat intussen origineel en dient als fulltime daily als woon-werk verkeer. Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de sedan

                        Grtz

                        Comment


                        • #57
                          Staat straf zo zeg!

                          Comment


                          • #58
                            Thx


                            Vandeweek eens iets geprobeerd met een setje zijlijsten, en kmoet zeggen dat het mij wel aanstaat.
                            Nu nog een manier vinden om ze op een deftige manier te bevestigen






                            Nadien heb ik er de gecleande bumper terug afgehaald, aangezien de bijhorende lippen nog ni gespoten zijn geraakt.
                            Vooraan een pikzwarte bumper, en voor de rest grijze (kunststof) onderdelen, da trok op ni veel.
                            Heb dan rap een golf 3 voorlip op de originele voorbumper gestoken, en staat nog redelijk proper.



                            Grtz

                            Comment


                            • #59
                              zowel de zijlijsten als de golf 3 voorlip staan zeker niet verkeerd,

                              ik zeg doen


                              i shouldn't be daily driving this:
                              "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                              Comment


                              • #60
                                De achterbumper eens ingewreven om de donkere zwarte kleur terug te krijgen.
                                Het resultaat is toch wel duidelijk




                                Mij wat bezig gehouden met de zijlijsten (en neen de auto lag niet op de stenen, de krik zat eronder )



                                En ook eens ingewreven met hetzelfde product



                                En vandaag na alle tegenslagen eindelijk een eerste meeting kunnen doen OEF



                                Grtz

                                Comment

                                Working...
                                X