Announcement

Collapse
No announcement yet.

Progetto Settantacinque

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Jaa potver wat is dit dik

    Roadreeskor
    Dutch language sounds like a drunk German trying to speak English, while on magic mushroom, eating Belgian waffles.

    Comment


    • Afgelopen weekend heeft de 75 voor het eerst dit jaar weer op eigen kracht gereden 8)
      Niet dat ik twijfel in m'n eigen sleutelkunsten,maar het was toch wel even spannend,het halve ding was tenslotte uit elkaar geweest voor het gevoel.
      Nadat de accu een nachtje aan de lader gestaan had de auto gestart,en meteen mn eerste winst ontdekt,de uitlaat lekt niet meer tussen spruitstuk en turbo,met dank aan degene die de tapeinden uitgeboord heeft,het spruitstuk voorzien heeft van helicoils en gevlakt heeft aan 2 kanten.
      Acculader uit de motorruimte weg gepakt,koppeling ingetrapt en de eerste versnelling ingeschakeld,dat lukte ook,stukje vooruit proberen,ook goed.
      Achteruit ingelegd,zonder knarsen en ook gewoon werkend.
      Nou stond de auto nog op slicks die ik een paar weken terug opgehaald had,maar ik kon niet wachten om te kijken hoe de auto het verder deed.
      Dus,de garage uit en een klein rondje door het dorp,lage snelheden,maar wel even een paar versnellingen geprobeerd.
      Bak schakeld prima en ook de remmen zijn goed.
      Al met al na al het gedoe om de boel ontlucht te krijgen etc. toch erg tevreden met het resultaat.

      Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
      Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
      Fiat Panda 1,2 Dynamic

      Comment


      • Woensdag had ik een dagje vrij genomen om de 75 even te laten keuren,beetje laat voor mijn doen.
        Mooi optijd de deur uit,even wat peut halen(met brandstofslangen wisselen was ik toch wel wat verloren,dus de meter hing er zielig dood bij) en door naar mn oude baas.
        Om half 10 was ik binnen,om kwart over 10 reed ik gekeurd en wel weer de deur uit,na alleen even een kleine uitlaatlekkage dicht gesmeerd te hebben.
        Buiten het kraantje van de rembekrachtiging dicht gedraaid en naar Jur toe,een bakkie gedaan en toen met 2 75s naar mijn huis voor wat sleutelwerk.
        Eerst Jur zn 2,0 carbs even voorzien van een ansa einddemper,de omp group N die eronder zat werd toch wel wat te luid.
        Daarna een krik onder mijn 75,voorlip er weer onder,17" er weer onder,oortjes weer aan de stoel.
        Als dan vervolgens dit voor mn garage staat,dan word IK heel erg blij.


        Ik was zelfs zo blij,dat ik me meteen maar heb ingeschreven voor een driving fun avondsessie op 6 juli.
        Er moeten voor die tijd nog wel wat dingen gebeuren,maar niets waardoor ik niet kan rijden.

        Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
        Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
        Fiat Panda 1,2 Dynamic

        Comment


        • Afgelopen zondag ben ik gespot met de 75

          Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
          Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
          Fiat Panda 1,2 Dynamic

          Comment


          • whale tail peurneu


            wanneer komen de nieuwe zijschermen er trouwens op?


            i shouldn't be daily driving this:
            "Volkswagen Golf mk1 build thread"

            Comment


            • Helaas heeft photobucket zijn voorwaarden aangepast,en is er dus geen foto meer te zien in mijn topic.
              Er is ook positief nieuws trouwens.
              Vorige week donderdag heb ik met de 75 een avondsessie gereden op zandvoort.
              Ik was best nerveus,afgelopen winter zo veel verbouwd aan de auto,zou het allemaal goed uitpakken.
              De nieuwe remmen zijn fantastisch,ik kan zo bizar laat in de ankers,het is ongekend.
              Ook na al het misbruik van laat hard remmen,geen enkel teken van oververhitting,dat deel van de missie geslaagd.
              De nieuwe bak,met sper,schakelde constant zonder enige hapering,en nog wel belangrijker,zonder kraken 8)
              Het aangepaste onderstel,met andere achterschokdempers en voor het eerst in de 9 jaar dat ik de auto heb een keertje uitlijnen( ops: ) heeft ook ongetwijfeld geholpen,de 75 stuurde fantastisch,ik kon vroeg op het gas zonder dat er rare dingen gebeurde.

              Ik heb dus heerlijk gereden,enige jammere,er klapte eerst een turboslang los,en een tiental rondjes later dacht ik weer een lekkende turboslang te horen,dat bleek de turbo te zijn die weer los kwam van het spruitstuk
              Ik hoef me dus nog niet te vervelen wat sleutelen betreft :^o











              En nog een filmpje van mn snelste rondje van de avond.

              Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
              Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
              Fiat Panda 1,2 Dynamic

              Comment


              • Het SSAR is weer geweest,ik heb zaterdagochtend heerlijk gereden met de 75 in de eerste scuderia sessie.
                Helaas ben ik nog geen enkele foto tegengekomen van mijn 75 op de baan,gelukkig wél 1 van net ná het rijden


                Ik heb mn PR aangescherpt naar 2:20.15,mijn doel van 2:15 met de huidige setup komt dus al aardig in de buurt,hopelijk de 22e tijdens het vrijrijden nog wat verbeteren.
                Rest mij nog een video van mn snelste rondje,voor degene die het interesseert.

                Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                Fiat Panda 1,2 Dynamic

                Comment


                • Vorige week zaterdag was er vrijrijden op zandvoort,dus met de 75 nog even een paar rondjes gereden.
                  Helaas was het abnormaal druk,dus betere tijden zaten er niet in,wel lekker gereden en met dank aan vrouwlief een hoop toffe plaatjes





                  En nog een filmpje om te laten zien hoe druk het was,let niet op mijn euhm,iritaties

                  Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                  Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                  Fiat Panda 1,2 Dynamic

                  Comment


                  • Aangezien de herfst is aangebroken,is het weer tijd om te gaan verbouwen aan de 75.
                    Omdat mn alfacontrol naar zn grootje is,en het eigenlijk ook een ontzettend prutsding is,heb ik besloten om afscheid te gaan nemen.
                    De eerste stap daartoe is al genomen,het verbouwen van het dashboard,dat heb ik vanmiddag met mn pa gedaan(die is zo ontzettend handig met de dremel).
                    De oranje tellerklok komt er in princiepe niet in,mijn eigen klok ga ik gewoon overzetten zodat mijn amper oplopende kilometerstand netjes niet blijft kloppen(ergens in 2008 heb ik een andere klok gemonteerd ivm een kapotte,en die stond op 20 minder :^o )



                    Ook zijn er nog plannen voor het verplaatsen van de accu,en wat gegoochel met de ophanging voor,daarover later meer.

                    Alfa 75 1,8 Imola Turbo #BecauseRacecar
                    Audi A4 B6 Avant 1,8t quattro S-Line #Bagged
                    Fiat Panda 1,2 Dynamic

                    Comment

                    Working...
                    X