Announcement

Collapse
No announcement yet.

DE ORIGINELE Benz-content (w124 260E - 3.0 swap)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Subframe onder de coupe vandaan getrokken zodat ik het LSD en subframe kan gaan reviseren/verven/rubbers vervangen.
    Vanavond druk ik het oude subframe van mn vorige 300E sloper eronder. Die heb ik nog steeds op zolder liggen. Zo houd ik in ieder geval een rollend chassis over.
    Jaha, wie wat bewaart, heeft wat





    Oeps, lens een beetje vies:



    En voor de oplettende kijkertjes onder ons: Dat op de achtergrond is inderdaad mijn nieuwe daily. Zie draadje hier:


    Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:35 AM.
    Lucas
    Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
    Originally posted by LCG
    High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

    Comment


    • Al die draadjes hahaha...

      Pascal gooit straks ff de bezem door jouw topics en dan komt er één gemeenschappelijke.

      'Benz contents' - old - present - future and never done...

      Comment


      • Originally posted by Suburuuh View Post
        Al die draadjes hahaha...

        Pascal gooit straks ff de bezem door jouw topics en dan komt er één gemeenschappelijke.

        'Benz contents' - old - present - future and never done...






        Ik heb het oude 300E subframe (de voorste, met die geprimerde hitteschilden) van de opslagzolder gehaald en kwam tot de conclusie dat deze eigenlijk in betere staat is dan die van de coupe.
        Al heeft die van de coupe betere naven, remmen, assen, wiellagers en natuurlijk het LSD, die van de 300E is waarschijnlijk in het verleden een keer vervangen en gerenoveerd, gezien er een onderdeelnr.-sticker op zit, en de draag-/reactiearmen veel minder gecorrodeerd zijn.
        Ik ben bang dat ik met heel veel gescheld en getier een hybrid-subframe op ga bouwen

        Zie hieronder de comparison-shots:





        300E sedan:


        300CE Coupe:



        En natuurlijk komen er allemaal nieuwe rubbers (lees: PU) en bussen in...
        Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:36 AM.
        Lucas
        Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
        Originally posted by LCG
        High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

        Comment


        • Ahwww yiiiisssz. Onderdelen handel levert soms interessante vrienden op
          Tijdje terug een voorscherm van de coupe verkocht aan een w124TE eigenaar, blijkt hij motorenbouwer te zijn met vette turboswaps etc. Nu heeft ie een eigen draaibank gefixed, en gaat hij zelf PU bussen draaien voor w124's en w201 waar je normaal gesproken deze dingen (teringduur) uit Taiwan moet laten overkomen.

          Anywho, ik ben benieuwd hoe dat gaat uitpakken. Denk dat ik dus nog even wacht met het achterste subframe fixen.

          Ik plop het subframe van de 260E onder de coupe (want het 260 subframe is vele malen rotter dan de 300E en 300CE subframes) en dan het 300E subframe met open diff even tijdelijk onder de 260E terwijl ik het 300CE subframe opnieuw ga opbouwen in mn vrije uurtjes. Wanneer het zover is. En er geen andere dingen tussen komen. Voor een jaar enzo. Etcetera. Enzovoorts....




          Dan de actual update:
          Heb elektrisch telescopisch verstelbaar stuurwiel gefixed uit de coupe en ingebouwd in de 260. Was ff heel wat gepiel en gepeuter om het werkend te krijgen, maar dan heb je ook wel wat: Een non-runner, zonder motor, met werkende elektrische stuurverstelling

          Nee zonder gekheid, ik vind het best tof dat een auto uit 1986 zulke fancy gimmicks heeft

          Tijd voor celli's:

          Ouwe meuk eruit:


          (Contact/stuur-)slot overzetten en dan de telescopische meuk erin bouwen:


          troep


          Zo'n klein knopje, zoveel bazigheid




          Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:36 AM.
          Lucas
          Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
          Originally posted by LCG
          High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

          Comment


          • zowaar een update!!

            hehe


            hoop dat het wat voor je wordt met die kerel (haha die klinkt zo gay )


            als je een mercedes uit die tijd vergelijkt met een andere wagen, lijken dat soms huifkarren
            Last edited by P78; 03-02-2015, 07:57 AM.
            Floccinaucinihilipilification

            Comment


            • Originally posted by P78 View Post
              hoop dat het wat voor je wordt met die kerel (haha die klinkt zo gay )


              Originally posted by P78 View Post
              als je een mercedes uit die tijd vergelijkt met een andere wagen, lijken dat soms huifkarren
              Haat-modus: ACTIVATED


              ....and now we wait......
              Last edited by loekaaz; 03-05-2015, 04:38 AM.
              Lucas
              Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
              Originally posted by LCG
              High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

              Comment


              • Originally posted by loekaaz View Post



                Haat-modus: ACTIVATED


                ....and now we wait......
                Floccinaucinihilipilification

                Comment


                • Wie rijdt er R19?
                  Lucas
                  Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                  Originally posted by LCG
                  High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                  Comment


                  • ow, het was gericht bij jou...

                    nu snap ik em
                    haha
                    Floccinaucinihilipilification

                    Comment


                    • Eindelijk nokkenas keerring binnen

                      Dealerprijs: €10,-
                      Standaard universele groothandel/industrieprijs: €0,95
                      Fuck logic




                      Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:39 AM.
                      Lucas
                      Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                      Originally posted by LCG
                      High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                      Comment


                      • tsss beetje jammer lucas, je gaat toch niet besparen op logische dingen.

                        anyway , steady updates hiero, gaat de goede kant op


                        i shouldn't be daily driving this:
                        "Volkswagen Golf mk1 build thread"

                        Comment


                        • Shit is weer begonnen: Head assembly

                          Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:41 AM.
                          Lucas
                          Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                          Originally posted by LCG
                          High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                          Comment


                          • Neeneeeneeeeee. Effe serieus nu. NU is die shit ECHT begonnen...



                            De kop is eraf want de kop zit erop! (euhhhhhhh? )

                            Timing is gedaan
                            Spanner zit erin
                            Alle bouten nieuw,
                            geleidertjes nieuw
                            Alle kappen gebrushed
                            nieuwe pakkingen overal

                            Mooi zon frissig blokkie zo!


                            Ben nu bezig met alle aanbouwdelen te monteren. Maar niet voordat alles schoon en gebrushed is (noem het gebrushed, omdat ik te beroerd ben om te polijsten

                            Rooie kleppendeksel ben ik nog niet over uit. Denk dat ik dat ga bepalen als alles weer in de auto zit...


                            ANYWHO. MINDER GELUL < MEER MUZIEK... eh... PICS!

















                            PICS voor mn oude stagebedrijf: :p










                            HOE interessant kan je een oliefilter + filterhuis laten lijken?















                            Even genieten van t mooie weer buiten...



                            Last edited by loekaaz; 10-18-2017, 06:42 AM.
                            Lucas
                            Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                            Originally posted by LCG
                            High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                            Comment


                            • Goed bezig loekaaaazz wanneer ben je van plan om hem erin te hangen?

                              Ik zou je klepdeksel lekker zo laten!

                              Comment


                              • Staat mooi in de woonkamer als hij klaar is , of zonder motorkap, dan zie je het werk tenminste!

                                Comment

                                Working...
                                X