Announcement

Collapse
No announcement yet.

Random Draad

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Die Mondeo's rijden erg prettig ja. M'n ouders hebben er ook een.

    Comment


    • Originally posted by Suburuuh View Post
      Zie 'm daar staan, mooi hoor!


      Vandaag een Ford Mondeo 2.5 V6 gereden, als eerste van de testrides een benchmark neergezet.
      Motor hoor je niet lopen totdat je wil dat hij gaat. Vooral op koppel rijden dan loopt hij het mooist.
      Wegligging voldoende, goede stoelen, goede zitpositie, ruimte en geen vage besturing.

      Ff voor het idee..

      Ik hoop dat je wist dat het een 5-cilinder volvo T5 motor is die in de mondeo 2.5T hangt....

      Overigens denk ik dat qua wegligging de mondeo de strakste is uit je lijstje en de Accord van de rest nog het meest bij in de buurt komt.
      Last edited by loekaaz; 03-10-2014, 01:48 PM.
      Lucas
      Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
      Originally posted by LCG
      High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

      Comment


      • Ja en nee, ik wist het van de Focus RS wél, maar hier niet de link gelegd.
        Had nog geen groot onderzoek uitgevoerd voor de Mondeo....

        Time will tell.
        Maar ben erg benieuwd hoe de V70 T5 dan zal rijden.

        Comment


        • Die motor heb ik in een S70 gehad, 193 pk, loopt goed, totaal niet zuinig. Alhoewel de 2.3T die ik nu heb, nog meer zuipt.

          Comment


          • Me ouders hadden gekeken voor zo'n 2.0T, beetje aangekleed zat je op 54k oid... Wel 240pk :p

            Comment


            • Originally posted by Suburuuh View Post

              Verder is de S4 uit 1998 geen optie gebleken, geen isofix achterin. Had het eigenlijk kunnen weten.

              Morgen hopelijk weer verder met de lijst.
              Zo in te bouwen hoor bij een B5.

              Het moest een keer komen, de isofix beugels. Deze onderdelen heb je nodig voor een A4 B5: 1x 8D0 813 545 (beugel links) 1x 8D0 813 546A (beugel rechts) 4x 8L0 887 233 (montage huls) 4x 8L0 837 453 (bou


              Als je voor een S4 B5 gaat, ga dan wel voor de facelift, vanaf eind 1999 dus.
              Prachtige auto maar je kan er aardig snel op leeg lopen.

              Comment


              • Originally posted by RallyePug View Post
                Me ouders hadden gekeken voor zo'n 2.0T, beetje aangekleed zat je op 54k oid... Wel 240pk :p
                Heb er tijdens mn beide stages bij Autovisie en Ford NL veel mee gereden, die 2.0T's.
                Goeie blokken hoor, maar qua spectakel niet te vergelijken met de Focus ST of de oude 5-cilinder 2.5T...
                Lucas
                Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                Originally posted by LCG
                High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                Comment


                • Originally posted by JJ. View Post
                  Zo in te bouwen hoor bij een B5.

                  Het moest een keer komen, de isofix beugels. Deze onderdelen heb je nodig voor een A4 B5: 1x 8D0 813 545 (beugel links) 1x 8D0 813 546A (beugel rechts) 4x 8L0 887 233 (montage huls) 4x 8L0 837 453 (bou


                  Als je voor een S4 B5 gaat, ga dan wel voor de facelift, vanaf eind 1999 dus.
                  Prachtige auto maar je kan er aardig snel op leeg lopen.
                  Owkee dan, bedankt voor de link. Wellicht kan ik gaan voor een iets nieuwer model, moet ik nog induiken.

                  N E wayz.... vandaag een paar grote stappen gemaakt met de 'challenge'.

                  Begonnen met de Reneu Laguna GT205 met 4 wiel besturing, 4 cilinder met turbo.
                  Wil best voorruit, maar het is zéker niet vergelijkbaar met de WRX.
                  Tot 60km/h sturen de wielen mee en dat merk je!
                  Hij is zenuwachtig en het lijkt net of je tegen het systeem in moet sturen.
                  Er is een flinke weerstand voelbaar in het stuur. Zitpositie is top, ruimte en comfort prima.
                  Maar de ervaring in de Mondeo van gisteren wordt niet gehaald hoor.

                  Daarna een Saab 9-5 Aero gereden. Klinkt wel goed als je buiten staat als tie loopt.
                  Eenmaal op weg, gleed ik alle kanten op bij normaal rijden op de stoel (van leer).
                  Stoel geeft weinig steun en besturing is niet 'on point', eerder vaag. Vering is stug maar netjes in de bochten.
                  Gaan wil de Saab wel, maar niet zo mooi als de Mondeo of de belevenis in de Renault.

                  Daarna de Grandis....... die is mij zo enorm tegen gevallen!
                  Twee pluspunten, de looks en de ruimte.
                  De minnen, vage besturing, geen fijne zitpositie, vering (onderstel) geeft weinig feedback en is niet strak, motor stelt niets voor en automaten bak is geen succes.
                  Weten we dat ook weer.

                  Om de dag af te sluiten met het nieuwere (2008) model Mazda 6 sportswagon....
                  Owja, na een paar meter wist ik het al wel. Dit is een kanshebber!
                  Strak, netjes, goed onderstel, wil wel gaan (dit was het 2 litertje, je hebt ook de 2,5 nog), fijne zitpositie en dito stoel.


                  Kortom, afvallers, Cadillac BLS en dito Saab 9-5, 'oud' type 2,3 S-VT Mazda 6 en de Grandis én de C-klasse MB ook. Vandaag nog gezien en in gezeten en wordt er niet warm van helaas.

                  Dus Honda, Opel, MB E-class (die weer wel) en de Audi A4 en A6, Skoda Octo RS, Legacy spec b, BMW 525 Touring, Volvo V70 T5 en de VW Passat nog.

                  Donderdag de A4 3.2 Quattro rijden en hopelijk ook de Skoda RS.

                  Voorlopige top 3:
                  1. Mondeo 2.5T en Mazda 6
                  3. Renault Laguna


                  This is a lot of fun you guys!
                  Last edited by Suburuuh; 03-11-2014, 02:35 PM. Reason: NOT A V6 st*pid me...

                  Comment


                  • Druk dagje zeg!
                    Facebook Sander Zuurbier
                    Instagram sanderz28

                    Twingo RS

                    Comment


                    • Viel mee hoor, ook gewoon nog gewerkt in de ochtend.

                      Comment


                      • Originally posted by Suburuuh View Post

                        Voorlopige top 3:
                        1. Mondeo V6 en Mazda 6
                        3. Renault Laguna


                        This is a lot of fun you guys!
                        MONDEO 2.5T 5-CILINDER!!!!!

                        Lucas
                        Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                        Originally posted by LCG
                        High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                        Comment


                        • Originally posted by loekaaz View Post
                          MONDEO 2.5T 5-CILINDER!!!!!

                          damnit

                          Aangepast, maar geen Ninja-editing-bonus helaas.

                          Comment


                          • Hey Loekaazz moest je niet op de Sonic-stand bij de autoschadeherstel beurs staan? heb je niet gezien in ieder geval. Of was dat je afstudeerbedrijf?

                            Comment


                            • Originally posted by Twannnd View Post
                              Hey Loekaazz moest je niet op de Sonic-stand bij de autoschadeherstel beurs staan? heb je niet gezien in ieder geval. Of was dat je afstudeerbedrijf?
                              Ja stond er in Hardenberg wel. Deze editie mochten de nieuwe buitenmanagers er weer staan. Ik moest weer eens de shit op kantoor regelen..

                              Anywho, het was inderdaad mn afstudeerbedrijf, maar mag nog wat klusjes afronden zolang ik nog niet ben aangenomen door een ander bedrijf. Altijd handig zo'n baas die je viavia kent
                              Lucas
                              Daily: 2004 Pontiac GTO. . . . . . . . . Daily Econobox: 2009 Mini Clubman Cooper
                              Originally posted by LCG
                              High 21! It's like a high 5 but includes both hands, both feet and a boner.

                              Comment


                              • Originally posted by loekaaz View Post
                                I've been looking at all the big brands but couldn't find anything similar to these.
                                They are from an early 90's Mercedes-Benz C124 300CR Mosselman TwinTurbo.

                                Anyone have a clue?

                                Thanks!





                                ik wou je topic niet verneuken met mijn offtopic

                                Floccinaucinihilipilification

                                Comment

                                Working...
                                X